torstai 2. tammikuuta 2020

Blogitehtävä: Urasuunnittelu

Kuvahaun tulos haulle kissa ja koira
Haluaisin tulevaisuudessa kissan ja koiran lemmikiksi
                 Opiskelu

Opintoni johdattavat minut hyvään ammattiin ja uraan. Erityisesti leikkaus -ja kampauskurssit ovat tärkeitä, koska niitä tarvitsee eniten tulevassa ammatissani. Panostamalla niihin paljon se hyödyttää minua tulevaisuudessa. Myös vapaa-ajalla voisin parantaa taitojani. Mielestäni olen oikealla alalla. En ole vielä varma haluanko jatko-opiskella.


Kuvahaun tulos haulle perhe kuva
Haaveilen perheestä
                                         Työllistyminen
 
 Työllistyn helpolla, jos teen töitä sen eteen. Haluaisin päästä unelma työpaikkaan, joka olisi oman alan hommia. Panostamalla opiskeluun ja tekemällä töitä työpaikan eteen, voin päästä kyseiseen työpaikaan. Työpaikan voi saada menemällä työhaastatteluun, kysymällä suoraa jostain työpaikasta töitä tai vaikka jonkun tutun kautta, joka on suositellut minua. Jos päättää mennä työhaastatteluun kannattaa ottaa mukaan ansioluettelo ja kannattaa etukäteen valmistautua tuleviin kysymyksiin. Asiallinen käytös ja rehellisyys ovat myös hyvä muistaa työhaastattelussa. Työhaastattelut ovat yleensä työpaikoilla. Yhteistyökumppanit riippuvat siitä, missä olen töissä. Luulisin, että olen Goldwell:in, Schwarzkopf:in tai jonkun muun kampaamo yrityksen yhteistyökumppani. Työpaikan omistaja tai muu vastaava henkilö on                                                     työn antajani ja työpaikan muut työntekijät ovat työkavereitani.                               

Kuvahaun tulos haulle nissan skyline
Haaveilen autosta

Työminä


Työpaikalla olen puheliaampi kuin muuten. Olen iloinen ja pyydän rohkeasti apua, jos sitä tarvitsen. Näytän asialliselta ja käytän tarvittaessa työpaikan työvaatteita. Keskustelen rauhallisesti ja selkeästi asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, työkavereille puhun myös selkeästi, mutta voin heittää läppää. Itsestään kannattaa antaa hyvä kuva työpaikalla, koska se auttaa saamaan vaikka myöhemmin töitä jostain toisesta työpaikasta. Työnantaja voi suositella sinua, jos                                                         olet sen arvoinen. Työkaverina olen reilu ja auttavainen. Olemalla                                                               ystävällinen ja avulias voin parantaa työilmapiiriä.

Kuvahaun tulos haulle lapin maisema
Haaveilen lapin matkasta



Ura

Mielestäni urani etenee hyvin. Tulevaisuudessa toivon sen edelleen olevan hyvä. Toivoisin löytäväni sen unelma työpaikan heti, mutta luulisin että olen ollut ainakin muutamassa paikassa töissä. Unelmatyöhön voi johtaa vaikka heti ensimmäinen työpaikka. Tavoitteeni työlläni saavutuksia ja onnistumisia. Työstä saa lisää taitoa ja kokemusta. Uusia kikkoja oppii. Tulevaisuudessa työn tekooni saattaa vaikuttaa perhe tai matkustaminen.


Vahvuudet

Pysymällä iloisena ja avoimena saavutan uraani. Puhumista voisin kehittää ihan vain urani kannalta. Tulemalla kaikkien kanssa toimeen, pystyy helposti työskentelemällä kaikkien kanssa. Kun tarjoan palvelujani ammattitaitoisesti ja ilolla se hyödyntää minua paljon.


Kirje tulevaisuuteen

10 vuoden kuluttua minulla on oma perhe. Omistan lemmikkejä ja ole unelma työpaikassa ja saan hyvää palkkaa. Urani sujuu hyvin. Asun omakotitalossa perheeni kanssa. Olen saanut uusia ystäviä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiakastilaisuuden järjestäminen 22.5.2020

                                                                             A) B) 1. Tämän hetken muotiin kuuluu leveälahke...